Home Activiteiten
Copyright © 2012 - 2018 - Stichting Werkverband Friese Rassen - Alle Rechten voorbehouden
Activiteiten overzicht PDF Afdrukken E-mailadres

Friese rassen en gewassen laten zich zien tijdens LF2018

In het kader van LF2018 presenteren de Friese rassen zich aan de Friese bevolking.

In de maanden juni tot en met september doen zich zo tien mogelijkheden voor om ermee in aanraking te komen.

Op de zondagen 10 juni, 8 juli, 5 en 26 augustus en op zaterdag 6 september kan dat van twee uur tot half vijf bij Vijversburg in Tytsjerk. Het adres is: Swarteweisein 2 9255 JB Tytsjerk.

Op de zondagen 24 juni, 12 augustus, 2 en 16 september en op zaterdag 21 juli bestaat die mogelijkheid op dezelfde tijd bij het nieuwe Fries Landbouwmuseum in Goutum. Het adres is Felling 6 8912 CG Leeuwarden (Goutum).

Boog

Programma

Op beide locaties bestaat het programma uit een korte powerpointpresentatie met toelichting over het Fries levend erfgoed. In Tytsjerk wordt bovendien aandacht besteed aan de collectie van 110 Friese en met Fryslan verwante landbouwgewassen, het daar aanwezige fokcentrum voor de Friese hoenders en de Friese fruitrassen. De inwendige mens wordt niet vergeten met een uit Friese gewassen samengesteld proeverijtje. Maximaal aantal deelnemers twintig, minimaal vijf.

Verzamelplaats

De verzamelplaats in Goutum is bij de ingang van het museum. In Tytsjerk is deze plek bij het Fokcentrum voor de Friese hoenders.

Opgave twee dagen te voren in Tytsjerk op het mailadres Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. , in Goutum op de website www.frieslandbouwmuseum.nl

Kosten: entree park Vijversburg: 2.50 euro (betalen met pinpas), op 8 september i.v.m open monumentendag gratis.

Entree Fries landbouwmuseum 6.00 euro (inclusief toegang museum).